IN IUSTITIA SIGNO VINCES

Forumul de dezbatere al studentilor Facultatii de Drept Simion Barnutiu din Sibiu
 
PortalPortal  AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  GalerieGalerie  CautareCautare  InregistrareInregistrare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  ConectareConectare  

Distribuiți | 
 

 astia din publicitate ne cred tampiti ?!

In jos 
AutorMesaj
manuel gutan
Admin
Admin
avatar

Numarul mesajelor : 343
Varsta : 45
Localizare : SIBIU
Reputatie : 38
Data de inscriere : 16/02/2008

MesajSubiect: astia din publicitate ne cred tampiti ?!   Mier Feb 20, 2008 11:49 pm

Foarte interesanta tema de dezbatere sugerata de deepred la Fara scupule...publicitatea si modul in care ne raportam noi la ea...Ar fi mers ca topic si la Fara scupule...avand in vedere ca putem vorbi despre pubicitate ca despre un mod de manipulare...Dar prefer sa lansez disputa ca o problema spirituala...Ca un fel de demers de a ne intelege pe noi insine in fata publicitatii...

Ar fi o serie de intrebari aici. E mai interesant in publicitate sa privesti din perspectiva creatorului de publictate sau a consumatorului? Creatorul manipuleaza iar consumatorul este manipulat? Creatorul gandeste iar consumatorul pofteste? Este lupta nedreapta a creierului impotriva burtii si a nevoii de a avea? Publicitatea induce nevoi sau se foloseste de nevoile noastre?

Si inca ceva...e foarte interesant faptul ca publicitatea ne ofera tipare ideale...Adica nici un spot de publicitate nu spune ca detergentul x este unul la fel de bun ca detergentul y sau z...Nu...Detergentul x este chiar DETERGENTUL...Este chiar ideea platonica de detergent...Ideea la care toti ceilalti detergenti participa in mod relativ...imperfect...Oare de ce avem nevoie sa consumam doar lucruri absolute ? Sa avem tot ceea ce este mai bun ?
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://dreptsibiu.forumgratuit.ro
stanger_sik
Moderator
Moderator


Numarul mesajelor : 160
Varsta : 31
Localizare : Sibiu
Reputatie : 0
Data de inscriere : 16/02/2008

MesajSubiect: Re: astia din publicitate ne cred tampiti ?!   Dum Mar 02, 2008 1:23 am

Exista si unele limitari...intorcandu-ma la exemplul dat de domnul profesor, cu detergentul x si detergentul y. Din cate stiu eu, lor nu le este permis sa utilizeze in materialul de publicitate si denumirea altor produse, ca de exemplu: detergentul x este MAI BUN decat detergentul y, dar pot sa spuna ca detergentul x este mai bun decat ALTELE, sau ca e singurul care scoate petele nu stu cum. La fel, "Carlsberg, probably the best beer in the world" (nici "is the best beer", nici "is better than berea y).

Oricum, ca tot se punea problema consumatorului care este fraierul publicitatii, cel mai ironic mi se pare atunci cand pe ambalaj, mai ales la produsele alimentare, este foarte frumos expus continutul, iar cand deschizi....o mare dezamagire. Un exemplu hazliu: mi-am cumparat zilele astea niste conserve cu carnaciori si fasole. Pe conserve era totul ilustrat asa frumos, iar cand am deschis una....plin de boabe de fasole fara nici un gust....si 2 carnaciori cat jumatate din degetul mic de la mana mea.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
magittaria
asistent
asistent
avatar

Numarul mesajelor : 133
Varsta : 29
Localizare : sibiu
Reputatie : 2
Data de inscriere : 16/02/2008

MesajSubiect: Re: astia din publicitate ne cred tampiti ?!   Dum Mar 02, 2008 2:09 pm

nu doar ca ne cred... suntem tampiti! fiecare persoana reactioneaza in momentul in care vede o reclama buna... numai eu stiu de cate ori mi-am schimbat pasta de dinti...
intr-adevar unii folosesc o forma imperativa,iar alti dau senzatia ca lasa sa actioneze liberul arbitru, idee punctata mai sus mult mai bine de deepred...nu are rost sa incerc sa reiau sub o alta forma
ceea ce voiam sa fac era sa subliniez relatia dintre noi,consumatorii,si producatorii de publicitate... va mai amintiti butoiul cu verze de la istoria gandirii si relatia suveranului cu acestea? eu una consider ca analogia este perfecta
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
magittaria
asistent
asistent
avatar

Numarul mesajelor : 133
Varsta : 29
Localizare : sibiu
Reputatie : 2
Data de inscriere : 16/02/2008

MesajSubiect: Re: astia din publicitate ne cred tampiti ?!   Lun Sept 22, 2008 7:21 am

manuel gutan
Subiect: astia din publicitate ne cred tampiti ?! Joi Feb 21 2008, 12:49


Foarte interesanta tema de dezbatere sugerata de deepred la Fara scupule...publicitatea si modul in care ne raportam noi la ea...Ar fi mers ca topic si la Fara scupule...avand in vedere ca putem vorbi despre pubicitate ca despre un mod de manipulare...Dar prefer sa lansez disputa ca o problema spirituala...Ca un fel de demers de a ne intelege pe noi insine in fata publicitatii...

Ar fi o serie de intrebari aici. E mai interesant in publicitate sa privesti din perspectiva creatorului de publictate sau a consumatorului? Creatorul manipuleaza iar consumatorul este manipulat? Creatorul gandeste iar consumatorul pofteste? Este lupta nedreapta a creierului impotriva burtii si a nevoii de a avea? Publicitatea induce nevoi sau se foloseste de nevoile noastre?

Si inca ceva...e foarte interesant faptul ca publicitatea ne ofera tipare ideale...Adica nici un spot de publicitate nu spune ca detergentul x este unul la fel de bun ca detergentul y sau z...Nu...Detergentul x este chiar DETERGENTUL...Este chiar ideea platonica de detergent...Ideea la care toti ceilalti detergenti participa in mod relativ...imperfect...Oare de ce avem nevoie sa consumam doar lucruri absolute ? Sa avem tot ceea ce este mai bun ?


deepred

Tot o directie si nu parere personala:
1. romanul"99 franci" al lui Frederich Beigbeder.E o declaratie impotriva publicitatii si a comercialului in general.Se pune accent pe vidul din spatele ambalajului. De fapt Beigbeder a lucrat pentru o companie de publicitate...deci e un isider.
2.Mos Craciun e rosu prin amabilitatea unei companii de bauturi racoritoare. Concurenta vrea sa-l faca albastru..de fapt concurenta vrea sa cumpere culoarea albastru pentru ca e simbolul linistii..si toti ne dorim liniste.Ce parere aveti despre asta?
Suntem victimele unei societati de consum?


deepred

Concluzie : da. astia din publicitate chiar ne cred tampiti!
_________________
Nimic de trait..nimic de zis..



stanger_sik

Exista si unele limitari...intorcandu-ma la exemplul dat de domnul profesor, cu detergentul x si detergentul y. Din cate stiu eu, lor nu le este permis sa utilizeze in materialul de publicitate si denumirea altor produse, ca de exemplu: detergentul x este MAI BUN decat detergentul y, dar pot sa spuna ca detergentul x este mai bun decat ALTELE, sau ca e singurul care scoate petele nu stu cum. La fel, "Carlsberg, probably the best beer in the world" (nici "is the best beer", nici "is better than berea y).

Oricum, ca tot se punea problema consumatorului care este fraierul publicitatii, cel mai ironic mi se pare atunci cand pe ambalaj, mai ales la produsele alimentare, este foarte frumos expus continutul, iar cand deschizi....o mare dezamagire. Un exemplu hazliu: mi-am cumparat zilele astea niste conserve cu carnaciori si fasole. Pe conserve era totul ilustrat asa frumos, iar cand am deschis una....plin de boabe de fasole fara nici un gust....si 2 carnaciori cat jumatate din degetul mic de la mana mea.




deepred

Detergentul x este mai bun decat toti detergentii pentru ca poate tu folosesti detergentul z...si exista riscul sa crezi ca x e mai bun decat y dar nu mai bun ca z..asa ca prin "decat toti" s-a rezolvat problema.
Rolul lui "probably"? Oamenii considera ca parerea lor chiar conteaza..si vor sa le fie ceruta parerea. Daca vin si spun ca x e cea mai buna..tu percepi o afirmatie imperativa, implacabila..tu consideri ca eu deja mi-am facut o parere..si e greu de schimbat. Daca zic"probably".. te gandesti " asta si-a dat cu parerea. sa fac si eu acelasi lucru.. ca sa trag o concluzie personala"..si uite asa lucreaza "probably" in favoarea creatorului de publicitate. Dubitativul lasa loc de interpretari..si asta starneste interesul
Referitor la ex cu conserva...stilul publicitatii de astazi este unul ostensiv pentru ca oamenii sunt prinsi de magia imaginii. Are rost sa mentionez care este rolul imagologiei in manipulare? Imagologia a adus la conducerea tarilor foste comuniste imediat dupa caderea regimului o serie de personaje reperabile ca actori sociali( nu persoane cu un program concret de reabilitate a tarii)...tocmai pentru faptul ca in perioadele tulburi au aparut des la televizor( prababil stiti la ce personaj politic ma refer )
Imaginea te-a convins sa cumperi? ..te-a convins!..creatorul si-a atins scopul ?( sa vanda produsul)..cred ca da.
_________________
Nimic de trait..nimic de zis..



magittaria

nu doar ca ne cred... suntem tampiti! fiecare persoana reactioneaza in momentul in care vede o reclama buna... numai eu stiu de cate ori mi-am schimbat pasta de dinti...
intr-adevar unii folosesc o forma imperativa,iar alti dau senzatia ca lasa sa actioneze liberul arbitru, idee punctata mai sus mult mai bine de deepred...nu are rost sa incerc sa reiau sub o alta forma
ceea ce voiam sa fac era sa subliniez relatia dintre noi,consumatorii,si producatorii de publicitate... va mai amintiti butoiul cu verze de la istoria gandirii si relatia suveranului cu acestea? eu una consider ca analogia este perfecta
_________________
per aspera ad astra
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
mara_sweet
preparator
preparator
avatar

Numarul mesajelor : 44
Varsta : 29
Reputatie : 0
Data de inscriere : 28/05/2008

MesajSubiect: Re: astia din publicitate ne cred tampiti ?!   Mar Iun 02, 2009 8:54 pm

Cred ca manipularea este una din armele creatorului de publicitate, si,ne place sau nu sa recunoastem, e si vina noastra. Noi suntem cei care ne dorim ceva mai bun, si mai bun, cel mai bun. Si pe asta mizeaza creatorul de publicitate atunci cand gandeste un spot. Se pune in pielea consumatorului. Ce si-ar dori acesta sa auda? Sau sa vada? Si abia apoi ce si-ar dori acesta sa consume?. Si uite-asa creeaza dupa chipul si asemanarea asteptarilor noastre o reclama care poate sau nu sa echivaleze cu produsul promovat. Prea putin conteaza asta. Conteaza ca da, noi dorim sa auzim ca exista ceva mai bun (cel mai bun) si ei ne ofera acest lucru.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: astia din publicitate ne cred tampiti ?!   

Sus In jos
 
astia din publicitate ne cred tampiti ?!
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
IN IUSTITIA SIGNO VINCES :: FIGHT CLUB :: Controverse spirituale-
Mergi direct la: