IN IUSTITIA SIGNO VINCES

Forumul de dezbatere al studentilor Facultatii de Drept Simion Barnutiu din Sibiu
 
PortalPortal  AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  GalerieGalerie  CautareCautare  InregistrareInregistrare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  ConectareConectare  

Distribuiți | 
 

 performante ?!

In jos 
AutorMesaj
manuel gutan
Admin
Admin
avatar

Numarul mesajelor : 343
Varsta : 45
Localizare : SIBIU
Reputatie : 38
Data de inscriere : 16/02/2008

MesajSubiect: performante ?!   Vin Feb 22, 2008 12:34 am

Ma intreb uneori daca sunteti cu adevarat studenti...Dar pentru a raspunde la aceasta intrebare ar trebui sa inteleg ce inseamna sa fii cu adevarat student...Care sunt coordonatele lui "profesionale"...Va tot citesc postarile si aflu ce viata chinuita aveti...Cat de mult va oboseste un manual...ce greu este sa invatati...Ce greu va este sa va prezentati la cursuri si la seminarii...Nu se pune problema unei bibliografii suplimentare...a orelor de lectura suplimentare...a informarii de buna voie...a pasiunii de a descoperi de unul singur in plus...Nu se pune problema unei dezbateri stiintifice extracurriculare...Ma intreb daca performanta inseamna sa treci cu bine de examenul infernal...daca nu cumva a ajuns sa insemne a trece cu nota 5...indiferent de metode...Cati dintre voi v-ati dori sa plecati cu o bursa undeva sa va informati in plus ? Sa cunosteti noi perspective ?...Cati dintre voi va doriti sa aprofundati dreptul in cadrul unor concursuri internationale?!...Am tot introdus pe vechiul forum oferte de studiu in strainatate...Cati dintre voi ati fost interesati sa le accesati ?!

Este studentia un reper care se relativizeaza in funtie de provocarile unui sistem ? Sunteti studenti adevarati doar in masura in care va conformati limitelor care vi se impun din exterior...Sau aveti fiecare o coordonata interioara a studentiei adevarate ? Coordonata care ori nu poate fi valorificata ori nu se doreste a fi valorificata ?!
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://dreptsibiu.forumgratuit.ro
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: performante ?!   Vin Feb 22, 2008 2:10 am

Am invatat in facultate kilograme de manuale si coduri fara sa-mi fi cerut cineva sa gandesc sau sa ma implic.
De ce sa lupt pentru note mari? Am colegi care nu sunt in stare sa faca acordul intre subiect si predicat dar reusesc sa invete cartile alea pe de rost..le reproduc si au luat nota mare. Sunt mai destepti decat mine?Stiu sa aplice ce invata din carti? NU!..DAR NICI NU CONTEAZA..
Colegii de care vorbesc sunt studenti ideali din perspectiva profesorilor. Sistemul are nevoie fix de oamenii astia pentru ca nu gandesc ci executa fara comentarii. Eu tot ce stiu am invatat prin studiu individual..limbi staine am invatat cu profesori particulari. De ce? Pentru ca in astfel de conditii am contat eu..nu majoritatea.
Niciodata nu am functionat bine in sistemul de invatamant romanesc...pentru ca sunt genul de om care invata numai din placere, care pune intrebari...si asteapta raspunsuri ..altele decat " pentru ca asa zic eu..si eu sunt profesor si tu elev"
Stiu ca o investitie pe termen lung( ceea ce este facultatea pentru mine) nu va aduce beneficii imediate( concluzie:nu analizez profitul raportandu-ma la note)
Bursele in strainatate, stagiile de pregatire ar trebui sa fie de maxim interes pentru studenti. Dar cum sa "visezi" la o bursa in stainatate cand singurul contact cu o limba straina e in timpul telenovelelor?Cum sa gasesti stagii de pregatire cand nu stii sa folosesti google? Cum sa iti doresti asa ceva cand mereu folosesti texte de genul"nu citesc cartea X..tu n-ai vazut cat am de invatat la procedura..cand sa mai am timp si de aia?"
Pe forumul vechi am gasit ceva despre un concurs de marketing...am aplicat. Mereu verificam ce mai este nou ..desi nu ma mai intereseaza dreptul...dar niciodata nu se stie cum din aproape in aproape ..gasesc ceva ce ma intereseaza.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: performante ?!   Vin Feb 22, 2008 2:23 am

..si sunt studenta de nota 5...si restantele sunt la ordinea zilei. am citit manuale care prezentau conventii de la 1900 toamna desi intre timp au aparut alte conventii care reglementeaza fix aceleasi chestii...cum sa invat ceva ce stiu ca deja e depasit?La ce imi foloseste? Se presupune ca sunt cetatean european... daca ma prezint cu asemenea cunostinte in strainatate risc sa ma fac de ras? Asa ca ma documentez singura... ca-i mai sigur. Bineinteles ..in acele domenii care ma intereseaza. Si nu merg la cursuri pentru ca stiu si eu sa citesc..nu trebuie sa ma duc la facultate sa-mi citeasca profesorul din manual. Sau sa ma duc la seminar sa mi se ofere o hartie cu o lege...multumesc..dar am google si imprimanta. Se desfasoara altfel cursurile si seminariile? Daca ma convingeti ca da...eu mai fac inca o data facultatea.
Sus In jos
Nemesis
preparator
preparator
avatar

Numarul mesajelor : 54
Reputatie : 1
Data de inscriere : 18/02/2008

MesajSubiect: Re: performante ?!   Mier Feb 27, 2008 8:46 am

Inainte de examene,stam timida si incercam sa patrund cat mai bine materia din manual, in timp ce imi imaginam cum restul colegiilor au terminat manualul de mult si se inghesuie la biblioteca,pentru a citi bibliografia suplimentara,imi imaginam ca sansele mele sunt minime fara sa aprofundez si bibliografia si chiar ma simteam vinovata.La exemene,insa am avut surpriza ca majoritatea dintre colegi/colege,in afara de blugii moderni si adidasii frumosi colorati(total nepotriviti pentru un examen oral)nu aveau nici macar cunostiintele pe care eu le consideram minime(chiar la constitutional o colega a afirmat foarte sigura pe ea ca Procalamatia de la Islaz a fost data la 1989 affraid )iar eu am luat chiar note mari fara sa ma ocup asa cum era normal de toata bibliografia suplimentara.Sincer am fost pe de o parte dezamagita,observand cum datorita faptului ca majoritatea studentilor nu stapanesc nici macar materia din curs si pretentile profesorului scad intr-o oarecare masura,sunt dezamagita de faptul ca studentia in ziua de azi reprezinta cu totul altceva decat viata"academica"!Imi imaginam studentul un fericit ca are ocazia sa isi continue studiile,imi imaginam facultatea locul in care toti tinerii vorbesc despre carti,despre pasiunea pe care o au pentru specializarea aleasa...insa am constat ca pasiunea,motivatia lipseste cu desavarsire,motiv pentru care a citi macar o data cursurile este de-a dreptul chinuitor...si ce este si mai trist ca au venit de buna voie la facultate!!!Ma intreb de ce au facut pasul acesta,sa fie oare asta un trend...cred ca asta e!Ma mai intreb de ce vin la un curs la care nu se face prezenta daca nu ii intereseaza,o fi distractiv sa-i deranjezi pe cei interesati?Ma ingrozeste ignoranta,inconstienta lor si ma ingrozeste gandul de a cadea in extrema lor,motiv pentru care vreau sa stiu mai mult,vreau sa studiez aceiasi materie predata de profesori diferiti,vreau sa studiez problemle din toate unghiurile ca sa ajung in final sa am propriile opinii,deaceea mi se pare extraordinar sa poti studia si la o universitate din strainatate,mi se pare cel mai mare vis al unui student pasionat sa ia contact si cu un altfel de prelucrare a cunostiintelor!!!Mie momentan imi lipseste diploma de limba pentru care muncesc,insa mi se pare o sansa atat de minunata sa poti studia in strainatate incat am tendinta sa o idealizez!Oricum a fi student"adevarat"este o experienta super,este o continua initiere insotita de emotia pe care o ai inainte de fiecare curs,curiozitatea pe care o ai de fiecare data inainte sa dormi gandindu-te oare ce mai preda profu'maine,emotiile examenelor,satisfactia pe care o ai dupa fiecare lucru bine inteles,multumirea pe care o simti cand reusesti sa explici pe inteles si altuia ceea ce tu ai invatat,setea de a sti mai mult in domeniu...precum si dezamagirea pe care o ai atunci cand un profesor(din diferite motive)nu se ridica asteptarilor!
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
cry_woolf2001
preparator
preparator
avatar

Numarul mesajelor : 20
Varsta : 31
Localizare : SE
Reputatie : 0
Data de inscriere : 17/02/2008

MesajSubiect: Re: performante ?!   Vin Mar 07, 2008 12:48 am

performanta face cel care e inzestrat ,cel cu vointa mare si cu "multi neroni".sa ma dau pe mine exemplu?hmm la mine vointa e mare insa neuronii{am cel putin 3 sau mai multi,asa zic eu lol! } nu fac fatza.Totusi observ ca apar neuronii la mine odata cu trecerea timpului,pe masura ce invat,si ma chinui{dar ma chinui nu gluma. ca na,nu toti suntem facuty ptr 9 si 10 tongue }deci si invatatu" asta isi are rostu.Totusi,cand ai vointa ai si un rezultat acolo{o fi el mic dar il ai}. Performanta faci cand ai muuulti neuroni si multa vointa, ..Intr-o zi poate...{dar e un vis}
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
acrisan
preparator
preparator
avatar

Numarul mesajelor : 13
Varsta : 27
Reputatie : 4
Data de inscriere : 25/06/2011

MesajSubiect: Re: performante ?!   Sam Iun 25, 2011 5:14 am

Nu suntem noi de vina! Avem destui neuroni, dar prea putine legaturi... "Ruginim" in fiecare zi tot mai mult pentru ca nimanui nui pasa... Am fost destul de dezamagit sa vad ca la examene trec cei cu carisma nu cei cu creier. E o realitate. Perpendicular cu teoria avem prea multe discrepante sciologice si psihologice.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
sorana2503
asistent
asistent
avatar

Numarul mesajelor : 123
Varsta : 28
Localizare : Sighisoara/Sibiu
Reputatie : 26
Data de inscriere : 22/01/2010

MesajSubiect: Re: performante ?!   Dum Iun 26, 2011 3:50 am

Adica daca ai carisma inseamna ca nu ai creier? Probabil ca acea carisma e mai vizibila decat "creierul", mai repede observata. Dar asta e jocul... fiecare cu punctele lui forte. Un examen e in mare parte o loterie. Niciodata un examen oral, scris, grila sau cum o fi el nu poate scoate in relief toate cunostintele sau lacunele unui student. Daca ai noroc sa iei un bilet pe care stii, iei 10( dar asta nu inseamna ca esti de 10 la materia respectiva), daca iei un bilet pe care nu stii, iei 4 sau 5. Tot asa si cu carisma, o ai, treci examenul chiar daca esti planta, nu o ai, ai sanse mari sa pici daca esti si ghinionist.Asa a fost, asa este si asa va fi mereu la examene. Get used to it.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
acrisan
preparator
preparator
avatar

Numarul mesajelor : 13
Varsta : 27
Reputatie : 4
Data de inscriere : 25/06/2011

MesajSubiect: Re: performante ?!   Dum Iun 26, 2011 4:07 am

sorana2503 a scris:
Adica daca ai carisma inseamna ca nu ai creier? Probabil ca acea carisma e mai vizibila decat "creierul", mai repede observata. Dar asta e jocul... fiecare cu punctele lui forte. Un examen e in mare parte o loterie. Niciodata un examen oral, scris, grila sau cum o fi el nu poate scoate in relief toate cunostintele sau lacunele unui student. Daca ai noroc sa iei un bilet pe care stii, iei 10( dar asta nu inseamna ca esti de 10 la materia respectiva), daca iei un bilet pe care nu stii, iei 4 sau 5. Tot asa si cu carisma, o ai, treci examenul chiar daca esti planta, nu o ai, ai sanse mari sa pici daca esti si ghinionist.Asa a fost, asa este si asa va fi mereu la examene. Get used to it.

Da, dar am presupus ca e datoria profesorilor sa ne ajute sa fim niste oameni mai buni. Sunt eu prea naiv?
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Nemesis
preparator
preparator
avatar

Numarul mesajelor : 54
Reputatie : 1
Data de inscriere : 18/02/2008

MesajSubiect: Re: performante ?!   Dum Iun 26, 2011 4:14 am

sorana2503 a scris:
Un examen e in mare parte o loterie. Niciodata un examen oral, scris, grila sau cum o fi el nu poate scoate in relief toate cunostintele sau lacunele unui student. Daca ai noroc sa iei un bilet pe care stii, iei 10( dar asta nu inseamna ca esti de 10 la materia respectiva), daca iei un bilet pe care nu stii, iei 4 sau 5. Tot asa si cu carisma, o ai, treci examenul chiar daca esti planta, nu o ai, ai sanse mari sa pici daca esti si ghinionist.Asa a fost, asa este si asa va fi mereu la examene. Get used to it.


De asta in tarile civilizate se foloseste examinarea pe parcurs, care cuprinde printre altele, proba orala, test grila, lucrare scrisa, referat, debate si evident cum in democratie trebuie sa sti sa cooperezi, munca in echipa...Iar apoi, pentru a evita arbitrariul (care la noi e in floare...desi nu ar trebui - Ceausescu a murit, traiasca Ceausescu!) nu exista examinare fara sa iti fie explicat exact care sunt cerintele, care este baremul, cum nu exista proba la care sa nu iti fie explicat ce si unde ai gresit - macar sa inveti din greseli...Este posibil asta si la noi? Evident nu...la 200 de studenti in an, in majoritate needucati (incl. subsemnata), e pura Utopie...

Totusi nu ar strica ca macar la examenul de licenta sa existe un barem si un plan anterior examenului (nu doar tematica - dar eventual si forma examenului, desfasurare exacta, cerinte - se va puncta limbajul juridic, structura, logica, cunostintele etc...etc...)...sa stie d-le sarcau' student, cofuz si stresat (uneori si turmentat de la prea mult Liquid) la ce sa se astepte...

Oricum, nu e cazul sa ne invinovatim reciproc...bunavointa exista, intr-un final de ambele parti - profesori si studenti...sistemu' e de vina ca ne permite sa fim altfel...

Ma tot intreb in ultima vreme... daca inveti mai bine si mai usor singur acasa, iar diploma oricum si oricat ai fi invatat nu mai impresioneaza pe nimeni - de' toata lumea are, la ce bun invatamantul institutionalizat in Romania?
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Nemesis
preparator
preparator
avatar

Numarul mesajelor : 54
Reputatie : 1
Data de inscriere : 18/02/2008

MesajSubiect: Re: performante ?!   Dum Iun 26, 2011 4:36 am

Si alta problema e ca studentu' nu mai vrea decat note...daca se poate sa aiba numai 10, nu e nicio problema ca n-a invatat, el e mereu in competitie (cu altii - ca doar nu cu el - vreti sa se autodepaseasca...sunteti nebuni? ), el nu vrea sa se intreaca, el vrea sa intreaca - dar nu prin stiinta ci prin siretlic, studentu' nu a ajuns inca SA STIE, pentru a-si da seama de cat de mult NU STIE, studentu' e speculant mare si oportunist...merge la 5 optionale, doar se dau la toate note de 10 si se pun la medie, iar cateodata conteaza chiar mai mult decati penalul, civilul...chiar decat familiei! Problema e in fiecare dintre noi...am uitat ca a avea inseamna in fapt a munci, am uitat ca pentru a creste trebuie sa fim intai mici, nu ne mai vedem micimea, vedem lumea distorsionat, nu ne mai putem da seama in ce punct ne aflam...suntem invatati sa ni se dea prea usor ceea ce nu meritam si nu mai stim sa apreciem ceea ce avem...da, suntem noi studentii - munca Dumneavoastra!
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
sorana2503
asistent
asistent
avatar

Numarul mesajelor : 123
Varsta : 28
Localizare : Sighisoara/Sibiu
Reputatie : 26
Data de inscriere : 22/01/2010

MesajSubiect: Re: performante ?!   Dum Iun 26, 2011 4:42 am

@acrisan

Un profesor e pus acolo ca sa iti explice, sa iti dea lamuriri in momentul in care ii ceri asta, sa te examineze dupa CRITERIILE LUI, nu ca sa iti dea 10. Profesorul e si el om, si daca il simpatizeaza pe un anume student, e norocul lui, nu ghinionul tau. E intr-adevar deranjant cand criteriile profesorului se schimba in functie de studentul pe care il are in fatza. Fa ceva sa te placa si pe tine..... sau invata pana iti sar capacele ca sa ajungi sa ai aceeasi nota ca persoana simpatrizata. Sau... adapteaza-te.

Totusi, cum te poate ajuta un profesor sa fii un om mai bun in acest context?
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
acrisan
preparator
preparator
avatar

Numarul mesajelor : 13
Varsta : 27
Reputatie : 4
Data de inscriere : 25/06/2011

MesajSubiect: Re: performante ?!   Dum Iun 26, 2011 9:37 pm

sorana2503 a scris:
@acrisan

Un profesor e pus acolo ca sa iti explice, sa iti dea lamuriri in momentul in care ii ceri asta, sa te examineze dupa CRITERIILE LUI, nu ca sa iti dea 10. Profesorul e si el om, si daca il simpatizeaza pe un anume student, e norocul lui, nu ghinionul tau. E intr-adevar deranjant cand criteriile profesorului se schimba in functie de studentul pe care il are in fatza. Fa ceva sa te placa si pe tine..... sau invata pana iti sar capacele ca sa ajungi sa ai aceeasi nota ca persoana simpatrizata. Sau... adapteaza-te.

Totusi, cum te poate ajuta un profesor sa fii un om mai bun in acest context?

Raspunsul e simplu. Devii un om mai bun atat timp cat crezi in tine. DIn moment ce profesorul este inca o "icoana" a sinceritatii si a omului care a muncit si a calauzit oameni spre cunoastere, eu sunt un om mai bun.
Realitatea e alta si este zdruncinata din secunda in care blonda "focoasa" din fata mea n-a stiut decat sa zambeasca si sa raspunda afirmativ la intrebarile-raspunsurile profului si a luat 8. Dupa care urmez eu... incruntat si transpirat, emotionat, ma pun jos, bat din gura, am 3 foi in fata mea, si la final, profu imi face un semn plictisit cu mana si zice... 5 sau mai rau " n-ai zis aia, aia si cu aia... pare rau ne vedem in toamna"
Aici e punctul cand EU imi bag piciorul in moralitate, invatare, cunoastere, filosofie si devin un pragmatic sangeros si ascuns sub o superba masca numita carisma Twisted Evil
The end.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Deepred
profesor
profesor
avatar

Numarul mesajelor : 644
Varsta : 33
Localizare : La capatul curcubeului
Reputatie : 53
Data de inscriere : 06/09/2008

MesajSubiect: Re: performante ?!   Dum Iun 26, 2011 10:07 pm

In meseriile socio umane carisma este extrem de importanta. De fapt in orice domeniu in care se lucreaza cu oameni. Facultatea imi pare o oportunitate de simulare a vietii socio-profesionale ce incepe dupa momentul absolvirii.
Performanta (indiferent de ce tip) se atinge in baza unor calitati personale ce fie exista deja fie se dobandesc prin multa munca, perseverenta etc. E adevarat ca un fond bun preexistent ce nu-i modelat cum trebuie e tot atat de inutil in demersul de atingere a performantelor cum e si efortul sustinut in lipsa unui fond bun. E o arta sa stii sa deschizi gura cand trebuie..si sa taci cand trebuie (indiferent de ce stii) asa cum arta e sa stii sa te adaptezi personalitatii omului din fata ta.
Si culmea...abilitatile astea socio umane se dezvolta foarte bine in cadrul schimburilor de experiente ( burse, scoli de vara, conferinte etc).
In viata reala nu se cauta mici tratate de drept ambulante cu fete umane. Se cauta oameni de o complexitate aparte pana in cele mai mici detalii ( si ma refer aici la ce cunostinte detii si la modul in care reusesti sa le prezinti)..adica intelectual, psihic si chiar fizic.
Mi se pare foarte interesant ca in atunci cand vrei sa aflii cine e avocatul/juristul cuiva intrebi "cine te REPREZINTA". Din cate imi amintesc parca se invata la comercial care sunt trasaturile firmei, emblemei ..cat de important e vadul comercial si segmentul de clientela vizat. Ganditi=va la asta..si la faptul ca, in definitiv, voi vindeti un serviciu profesional. Probabil o sa realizati de ce profesorii nu tin cont exclusiv de modul fidel( sau aproape fidel) in care se redau informatiile din cursuri...si o sa realizati ca de fapt, da, prin atitudinea lor ce acum o calificati drept subiectivism.. va ajuta sa deveniti oameni mai buni. Evident..in masura in care sunteti genul de omaeni care inteleg ca atunci cand te deranjeaza ceva.. incerci sa schimbi ceva incat sa nu te mai deranjeze.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://atelier.liternet.ro/articol/11504/George-Rosu-Alina-Andre
Nemesis
preparator
preparator
avatar

Numarul mesajelor : 54
Reputatie : 1
Data de inscriere : 18/02/2008

MesajSubiect: Re: performante ?!   Dum Iun 26, 2011 11:31 pm

Hahaha...a zis cineva abilitati si competente ...? Dezvoltate de scoala romaneasca...? Imi vine sa rad...! Desi...exista una care se dezvolta din plin, inca din clasa I...iar daca ti-ai insusit-o si vrei cariera de succes ai toate sansele: a te descurca intr-un stil romanesc - simpatic, guraliv si de nimic! Punem prea mult accent pe ambalaj si nu pe continut, avem prea multe prejudicii si credem prea mult in stereotipuri (subiectivism cica')...de asta traim intr-o societate atat de intoleranta si arbitrara. Subiectiv vorbind, un baiat frumos si descurcaret are categoric mai multa carisma decat o persoana cu dizabilitati, sa zicem sau de ce nu, una de etnie - se intelege de ce. Ar trebui sa conteze asta cand vorbim despre a masura aceleasi cunostinte...?

Si apropo de asta, imi aduc aminte de cam singura experienta extrem de nedreapta de la un examen (nu este vorba de nota, este vorba de situatie in sine)...cand o distinsa doamna profesoara, care umple de 10 pe toti baietii buni, oprindu-ma din subiect, ma intreaba intr-un mod total neprofesionist si nepedagogic - "tu esti romanca? Asa vorbesti tot timpul? - Nu stiu ce cauta la facultatea de drept oameni care nici nu stiu sa pronunte cuvintele "(de' sunt mai peltica by nature - dar imi asum ca nu chiar atat de rau incat sa nu fiu inteleasa sau sa imi anuleze cunostintele - pare ca pentru restul profesorilor m-am facut inteleasa) - na' asta da soc...si am uitat tot in momentul ala. Deci ce conteaza la examene, cel putin, este modul mai mult sau mai putin profesionist in care ti se ofera sansa sa iti arati cunostintele...la noi din pacate inca se mai dezvolta frica de profesor si stresul examenelor...iar nu toti reactionam pozitiv la ele...cat despre abilitati si competente...pare inca prematur sa vorbim de ele...

Nu putem vorbi de performanta la noi...sistemul romanesc nu are abilitatea de a o sustine!
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Deepred
profesor
profesor
avatar

Numarul mesajelor : 644
Varsta : 33
Localizare : La capatul curcubeului
Reputatie : 53
Data de inscriere : 06/09/2008

MesajSubiect: Re: performante ?!   Lun Iun 27, 2011 4:45 am

Ma bucur ca te-am facut sa razi.. in prag de licenta e necesara detensionarea Very Happy
Si da . vorbesc de abilitati si competente dezvoltate in scoala sau si cu ajutorul scolii ... nu de catre scoala.
Dupa cum spuneam .. e necesar un fond bun pentru a fi apt de a atinge performanta. Sa-i zicem un anume tip de istetime care se observa inca din clasa 1 pentru ca este ereditara. Istetimea se poate transforma in viclenie sau smecherie ceea ce ajuta mult pentru a te descurca in viata dar istetimea predispune si la autosuficienta motiv pentru care putini din cei isteti ajung si intelepti. Intelept= performanta=excelenta = cand reusesti sa-ti accesezi cunostintele intr-un mod rapid si eficient si sa redai ideile intr-un mod placut. Dezvoltarea capacitatilor astea (de analiza, sinteza, de corelare a simturilor cu ratiunea, de a trata mai complex intrebarile pentru a obtine mai usor raspunsurile) e un demers personal unde profesorii ajuta foarte putin sau chiar deloc.
Carisma conteaza...e un arhetip..face parte din structura inconstientului colectiv.Am avut colegi carismatici care lasau senzatia ca-s mai pregatiti decat erau cu adevarat doar pentru ca aveau acele abilitati sociale dar stiu si colegi foarte urati care, pentru ca au invatat, au luat nota maxima. Am avut o colega urata( si cam proasta)..dar care avea o ambitie de fier motiv pentru care a reusit sa acumuleze cunostinte juridice. A tocit de a rupt..era bine pregatita profesional..dar nu a angajat-o nimeni. Simplu..e urata .. te sperii dimineata la 8 cand inca nu ti-ai baut cafeaua. Si mai era si frustrata din cauza asta.Mereu s-a gasit una mai frumoasa care poate nu era tot atat de bine pregatita profesional( dar suficient de bine incat sa faca fata sarcinilor trasate) care sa-i sufle postul. Decat sa ne fie rau.. mai bine sa ne fie bine (vorba unui intelelept in viata:lol: )..si daca avem de unde alege..de ce nu?!
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://atelier.liternet.ro/articol/11504/George-Rosu-Alina-Andre
Nemesis
preparator
preparator
avatar

Numarul mesajelor : 54
Reputatie : 1
Data de inscriere : 18/02/2008

MesajSubiect: Re: performante ?!   Lun Iun 27, 2011 6:15 am

Esti constienta ca am intrat pe domeniul discriminarii deja - A tocit de a rupt..era bine pregatita profesional..dar nu a angajat-o nimeni. Simplu..e urata .....!!!!? Sti ca si despre Socrate se zicea ca era cel mai urat om din Atena:P- numai la noi vezi asa ceva si macar daca am avea o reprezentare corecta a ceea ce inseamna frumosul - pana si simtul estetic si bunul-gust se educa (iar la ce gloata de needucati suntem noi...ma cam indoiesc in ce masura era saraca fata urata 'au ba Razz )


Dezvoltarea capacitatilor astea (de analiza, sinteza, de corelare a simturilor cu ratiunea, de a trata mai complex intrebarile pentru a obtine mai usor raspunsurile) e un demers personal unde profesorii ajuta foarte putin sau chiar deloc. - gresit! Asa credeam si eu pana am vazut cum si de ce in timpul facultatii la nivel de licenta se pot studia doar discipline precum: critical thinking, academic writing, legal interpretation, sociology of law, legal reasoning, moot court competition, law forum, Ethics of the Legal Profession + multaaa istorie si filosofie juridica, materii care la noi sunt doar umplutura in curriculum, desi luate la adevata lor valoare au o mare importanta - fara sa faci pic de penal sau civil (drept pozitiv in general). La noi punem prea mult accent pe informare si informatie, o informatie, care pe langa faptul ca se uita se mai si schimba. In schimb la ei finalitatea nu e sa sti ci sa intelegi, sa te formezi - iar daca ai trecut testele de intelegere si formare si ai dovedit ca ai abilitati de jurist, ai acces la master - adica la informatie, pe care nu o deprinzi ca robotul tocind ci in practica Smile Asta e problema cu prea multa teorie pe care o facem noi - nu iti dezvolta abilitati si competente practice si astfel nu te pregateste pentru ceea ce se cere pe piata muncii...

Apoi mai e vorba si de metodele moderne de invatare - predare, care din punctul meu de vedere reprezinta o evolutie - dar cum noi avem ceasurile cu "50 de ani inapoi"...intelegi ce zic... la noi nu e nicio diferenta ca inveti singur acasa sau inveti institutionalizat....din contra institutionalizarea te tine mai mult pe loc, ceea ce in exeperienta mea de dincolo mi-a aratat ca e iar gresit...am ramas tare mirata sa constat ca era foarte greu de recuperat ceea ce pierdusem la un curs...la noi ai ratat un curs de 2 ore - citesti materia respectiva in 40 de minute maxim si esti si mai atent! Sunt mai multe de zis...in fine, o sa-ti mai dau un exemplu de cum arata obiectivele la una dintre materiile studiate - iar concluziile te las sa le tragi singura, eu fug sa mai "tocesc" cateva infractiuni...doar in octombrie se schimba codul:P

Introduction to common law
Knowledge and Understanding
outcome: • Students know and can apply common law legal method.
• Students can apply common law legal sources to develop and sustain solutions to legal
problems.
• Students are familiar with the main institutional features of the common law.
• Students understand the historical development of the common law and the impact of historical
events on contemporary legal practice and institutions.
• Students have good knowledge and understanding of the main aspects and features of the
common law.
Type of Knowledge
• Students understand the main features of the common law, reflecting both historical and
contemporary practice and recent academic literature.
Practical Skills
• Students can maintain, acquire further knowledge and update their knowledge of the common
law, for example, by finding and using legarsources and relevant academic writings in the
common law.
• Students can plan their work goals, manage their time and submit projects in a timely manner.
• Students can work in groups, deciding how to allocate research tasks, agreeing on outcomes
and preparing arguments to support group findings.
Theoretical Skills
• Students can conduct legal interpretation according to common law methods.
• Students can apply critical and philosophical methods in analysing the common law.
• Students can apply common law legal reasoning to problems.
• Students can critically evaluate legal rules and processes of the common law and the common
law system as a whole.
• Students can analyse the common law from a historical perspective and in light of changing
legal, moral, social and cultural values.
Communication Skills and Information Literacy
• Students can participate actively in and lead work groups in the common law.
• Students have begun to develop advocacy skills.
• Students can interpret and present research outcomes on common law topics.
• Students have good written and oral skills in English.
• Students can participate on dialogue on issues within the common law, in English.
• Students are familiar with retrieving legal sources from the internet and evaluating their reliability.
Learning Skills
• Students can progress with further study of the common law.
• Students can demonstrate original thought with regard to critical thinking about the common law.


Si de ce avem nevoie de profesori? - cum zicea Socrate pentru a acumula usor si repede ceea ce ei au acumulat intr-un foarte lung timp si cu mare efort Razz (sa nu mai discutam despre stupida expresie romaneasca meseria se fura nu se invata etc. etc. etc. )
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Deepred
profesor
profesor
avatar

Numarul mesajelor : 644
Varsta : 33
Localizare : La capatul curcubeului
Reputatie : 53
Data de inscriere : 06/09/2008

MesajSubiect: Re: performante ?!   Lun Iun 27, 2011 7:35 am

Era bine pregatita profesional..dar nu si psihic si intelectual ( am zis ca era si cam proasta..dar n-as insista ca sa nu se isterizeze feministele). Si era urata crede-ma.. asa needucata cum sunt .. pot aprecia cand o femeie e urata. Si hai sa nu fim ipocriti...I don t give a damn ca am intrat pe domeniul discriminarii..mi se pare o chestie de bun simt ca om sa te ingrijesti si sa-ti pese cum arati..cum te prezinti in fata ta si in fata celorlalti. Iar daca sa se constate ca esti nesimtit cu tine ..e act de discriminare.. atunci asta e.
Ce zici tu acolo..teoretic.. in Romania se invata in liceu.. la profilul stiinte sociale. Si , cu studiu particular in domeniul stiintelor sociale, reusesti sa atingi tot ce ai punctat tu acolo.
O sa sariti ca ma laud.. nu e cazul... dar eu , in liceu, am facut cate 4 ore de stiinte sociale/sapt., 2 ore de istoria filosofiei/sapt inca din clasa a 9a, cultura si civilizatie europeana, argumentare si multa multa literatura unviersala unde nu invatam comentarii gata facute de altii...ci discutam liber. Cred ca am mai povestit de profesoara mea de franceza care nu lucra cu programa scoala..ci venea cu un tablou, cu o poezie necunoscuta...si ne putea sa ne dam cu parerea. O nota de 6 la ea era semn de performanta. Pe langa toate astea..am avut profesor particular de istorie, de engleza si de romana. Profesorul meu de istorie imi scotea harti pe masa cand invatam.. imi explica contextul social- politic- economic de pe toata harta aia. M-a invatat sa fac legaturi, sa am o viziune globala asupra lucrurilor. Citeam mult suplimentar..si corelam cu alte stiinte. Am invatat de la el istoria religiilor desi n-am nicio treaba cu Biserica. Am facut sociologie, politologie ... imi amintesc si acum ca invatam plangand la sociologie pentru ca-mi parea greu la vremea respectiva.
Am mai zis si cu alte ocazii.. am o inteligenta medie dar am reusit prin studiu sa ma ridic putin peste medie. Si nu mi-a cerut nimeni.. baremul l-am impus singura. Mie mi-a lipsit altceva.. dar, tocmai pentru ca am trait experienta asta personal,stiu sigur ca principalul factor pentru a atinge performanta esti tu insuti...indiferent unde te aflii. Despre cum trateaza Statul Roman valorile..deja e alta discutie..
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://atelier.liternet.ro/articol/11504/George-Rosu-Alina-Andre
Nemesis
preparator
preparator
avatar

Numarul mesajelor : 54
Reputatie : 1
Data de inscriere : 18/02/2008

MesajSubiect: Re: performante ?!   Lun Iun 27, 2011 10:08 am

Deepred a scris:
Era bine pregatita profesional..dar nu si psihic si intelectual ( am zis ca era si cam proasta..dar n-as insista ca sa nu se isterizeze feministele). Si era urata crede-ma.. asa needucata cum sunt .. pot aprecia cand o femeie e urata. Si hai sa nu fim ipocriti...I don t give a damn ca am intrat pe domeniul discriminarii...

Hmmmm...suntem studenti la drept, vorbim despre justitie, despre dreptate, despre perfectionare, despre omenie...dar uitam sa fim oameni...Si totusi hai sa lasam paiele din ochii altora, poate o sa reusim pana la urma sa vedem barna din ochiul nostru ... in definitiv, capra vecinului n-are nicio vina ...
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Kent
lector
lector
avatar

Numarul mesajelor : 314
Varsta : 27
Reputatie : 23
Data de inscriere : 06/12/2010

MesajSubiect: Re: performante ?!   Lun Iun 27, 2011 10:50 am

@ acrisan

Eu n-am vazut niciodata intr-un profesor o icoana a sinceritatii. Profesorul e fiinta umana, supusa greselii, are preferati, are persoane pe care le antipatizeaza... exact ca si mine si ca si tine. Domnu' Santai te-a picat de esti asa suparat? Nu mai pune botu' la toate. El e sperietoarea facultatii. Cu asta se ocupa! Smile)
In restanta va fi si el mai indulgent, tu mai pregatit si mai experimentat si o sa treci de TGD cu bine. Blonda care a trecut cu 8 nu e doar o "blonda focoasa" ci protejata de-a cuiva. Daca n-ai pile...asta e... inveti ca sa treci examenul.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Deepred
profesor
profesor
avatar

Numarul mesajelor : 644
Varsta : 33
Localizare : La capatul curcubeului
Reputatie : 53
Data de inscriere : 06/09/2008

MesajSubiect: Re: performante ?!   Lun Iun 27, 2011 5:37 pm

Am dat un exemplu.. nu am aruncat cu pietre. Smile Vorbim in primul rand despre societatea in care traim.. si , dincolo de naivitatile specifice varstei, trebuie sa -i facem fata. Daca traiti intr-un glob de sticla in timpul facultatii mai apoi, cand va confruntati cu adevaratele probleme, exista sanse mari sa ingrosati randurile de romani nemultumiti..de ..orice. Utopia e in biblioteca..si atat.
Lucrurile se fac sistematic.. cu grija, cu perseverenta cu determinare si cu..rabdare ( de asta n-am eu). Eu gandesc ca schimbarile vin din mine, in mine, prin mine..pentru mine....pana la cele mai mici detalii. Cand la mine treaba o sa fie impecabila si ireprosabila.. atunci o sa-i cer altuia sa schimbe ceva la el. Asa, in caz ca alti nu-si vad defectele, eu pot sa trec bine mersi pe langa ei si sa-i tolerez..dar asta nu inseamna ca trebuie sa pretind ca sunt ok..
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://atelier.liternet.ro/articol/11504/George-Rosu-Alina-Andre
Zahpeter
asistent
asistent


Numarul mesajelor : 225
Varsta : 30
Localizare : Brasov/Sibiu
Reputatie : 38
Data de inscriere : 24/08/2008

MesajSubiect: Re: performante ?!   Mar Iun 28, 2011 3:12 am

Cand am citit a 2 a oara despre blonde focoase, n-am mai putut sa ma abtin sa intervin.Mi-am zis "Petru e, subiect cu blonde focoase for Christ's sake, poti sa-ti intrerupi hibernarea cauzata de toamna asta timpurie pentru asa ceva" Laughing
Nemesis, faptul ca suntem studenti la drept nu ne transforma in apartinatori la o gasca de filosofi neintelesi care discuta despre dreptate,perfectionare, justitie si omenie in abstractum in cercul lor inchis si meschin de atotstiutori. La urma urmei ce inseamna justitia asta despre care vorbim ? Legea talionului din perioada pre-statala ? Sau represiunea etatizata ? Sau poate filosofia lui Beccaria ? Ce incerc sa spun, este ca societatea se transforma...si odata cu ea se transforma si morala, lucrurile frumoase sau "skillurile" pe care e folositor sa le ai. Si asta peste tot, nu numai in Romania careia vad ca nu-i gasesti nici un punct sanatos. Charisma si aspectul exterior contribuie la performantele unui om, in acelasi mod in care contribuie cunostintele, inteligenta, seriozitatea sau faptul ca doarme devreme si e odihnit a 2 a zi cand merge la munca.Pentru ca sunt parte din ceea ce-l formeaza. Problema (daca o vezi ca pe o problema) e ca societatea s-a deschis, distantele s-au micsorat, activitatile noastre s-au diversificat si de multe ori ne bazam o buna bucata din parerea despre un om, pe primele impresii. In cazul primelor impresii, egalitatea intre planurile din care este alcatuit un om se transforma intr-o inegalitate, care e in favoarea charismei si aspectului exterior.Pentru simplu fapt ca se observa mai rapid...si sunt mult mai greu de "falsificat".
In domeniul dreptului, fiind si foarte multi (si majoritatea dpdv al cunostintelor incarcati suficient, daca nu pana la refuz) detaliile de multe ori fac diferenta dintre performant si neperformant. Stiu insa ca nu traim intr-o societate in halul asta de cretinizata, care ne cere sa fim toti Jessica Alba sau Bruce Willis pentru a avea un minim de succes. Ne sugereaza insa pe cat posibil sa ne pese si de exteriorul nostru, de cum punem un machiaj, de cum stim sa zambim unui om dupa care nu ne omoram sau de cum stim sa ne asortam hainele. Daca nu stim astea...le putem invata..si cred ca e tot un semn de perfectionare de care vorbim astia de la drept. Sau putem sa refuzam si sa ne concentram exclusiv pe celelalte planuri. Dar nu cred ca e sanatos atunci sa transformam pe toti ceilalti intr-o adunatura de oameni superficiali si pusi pe discriminare.

P.S Common law e si un pic mai deschis si predispus la invatat logic si "modern" fata de romano germanic. Cred ca si asta conteaza Smile
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.cimitir.ro
Deepred
profesor
profesor
avatar

Numarul mesajelor : 644
Varsta : 33
Localizare : La capatul curcubeului
Reputatie : 53
Data de inscriere : 06/09/2008

MesajSubiect: Re: performante ?!   Mar Iun 28, 2011 6:37 am

Toata agitatia asta pe tema "blondelor focoase" consider ca e discriminare pozitiva. Daca n-ar ploua afara..as iesi in strada sa protestez! Sad
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://atelier.liternet.ro/articol/11504/George-Rosu-Alina-Andre
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: performante ?!   

Sus In jos
 
performante ?!
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
IN IUSTITIA SIGNO VINCES :: VIATA STUDENTEASCA :: Studentie-
Mergi direct la: